ورقهای شیروانی چیست؟ و انواع آن کدامند؟

 ورقهای شیروانی و ورق‌های گالوانیزه دارای شکل سینوسی، لوستر، ذوزنقه‌ای و شکل‌های دیگر می باشند و انواع مختلفی از نظر ظاهر و رنگ دارند.

انواع ورق‌های گالوانیزه شیروانی

ورقهای شیروانی یک نمونه از ورق‌های گالوانیزه می باشند که امروزه برای ساخت و ساخت سقف‌های شیروانی استفاده می‌شود و شامل ورق‌های فلزی یا ورق‌های استیل است.

ورق‌های گالوانیزه آنها همچنین شامل ورق‌های گالوانیزه رنگی و ساده است.

این دو نوع ورق معمولاً از ورق‌های آهنی گالوانیزه ساخته می‌شوند که تفاوت‌های آنها کمی متفاوت است و به این ترتیب سطح کریستالی گالوانیزه سطح ورق شکل می‌گیرد.

دو روش برای معرفی این نوع ورق در بازار وجود دارد: پارچه و رول، که می‌توان گفت ضخامت ورق‌های نورد از 6 تا 0.18 میلی متر و عرض آن از 100 تا 125 سانتی متر است علاوه بر این، ضخامت پارچه ورق‌های گالوانیزه 2500 است 1250 و 2000 × 1000 میلی متر.

قیمت ورق گالوانیزه مناسب است و از آن برای پروژه‌های مختلف استفاده می‌شود. لیست قیمت جدید ورقهای شیروانی ویلانما را در سایت ما مشاهده کنید.

فرم ورق شیروانی چند نوع دارد؟

ورقهای شیروانی به طور کلی به دو دسته فرم سفال و شادولاین تقسیم می‌شود.

ورق طرح سفال پالرمو چه نوع ورقی می‌باشد؟

ورق پالرمو یکی از ورق‌های طراحی دیواره خشک است. دلیل اصلی نامگذاری این محصول به شهری به نام Palermo در ایتالیا برمی گردد که به دلیل شرایط آب و هوایی در این شهر توزیع شده است.

معرفی انواع ورق‌های گالوانیزه شیروانی

احتمالاً بهتر می دانید که وقتی در مورد بامهای شیروانی صحبت می‌کنیم، ذهن ناخودآگاه ما روی سقفهای شیب دار فرو می‌رود. در بیشتر موارد، برای تولید ورق‌های شیروانی، از ورق‌های گالوانیزه گالوانیزه و انواع مختلفی از ورق‌ها از مواد مختلف استفاده می‌شود، از جمله:

- ورق‌های آجدار

 - ورق‌های فلزی

 - ورق آلومینیوم

 - ورق‌های طرح سفال

 - ورق طرح شادولاین

 - ورق آلوزینک

 - ورق گالوانیزه

 - ورق پالرمو

 - ورق طرح ذوزنقه‌ای

استفاده شده. در برخی موارد مشاهده شده است که از مواد و مواد دیگری برای تولید این نوع ورق استفاده می‌شود. جالب است بدانید که در زمان‌های قدیم مردم از گل‌هایی برای ساخت سقف‌های شیروانی استفاده می‌کردند.

این در حالی است که سالها بعد از مصالح دیگری مانند سیمان برای ساخت سقف‌های شیروانی استفاده شده است. با توسعه فناوری مدرن، آن‌ها در ساخت و ساخت ورق‌های گالوانیزه با کیفیت بالا موفق شده‌اند و توانسته‌اند در صنعت ساخت و ساز سقف‌های شیروانی ساخته شوند. برای.

ورق آجدار چیست؟

ورق‌های دنده دار، ورق‌هایی هستند که به دلیل بیرون زدگی ورق‌های گالوانیزه، برآمدگی روی سطح دارند، شبیه به بادام یا اشکال دیگر، که می‌تواند با کشویی اشیا و افراد همراه باشد. ورق‌های آجر نیز ورق‌های گرم محسوب می‌شوند.

ورق‌های آلوژنیک از اسیدیته بالایی برخوردار است، ورق‌های آلومینیومی دارای ویژگی‌های متمایز مانند سقف‌های شیروانی با ورق‌های آلومینیومی بسیار سبک هستند که در برابر خوردگی و تخریب بسیار مقاوم هستند. یکی دیگر از مزایای ورق‌های آلومینیومی در دسترس بودن حرارت و برق است.

ورق‌های طراحی سرامیکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری برخوردار است: این نوع کاشی‌ها دارای طراحی سفالی هستند و علاوه بر این، هیچ اشکال دیگری مانند پوسیدگی، شکستگی و خوردگی ندارند.

انواع مختلفی وجود دارد. زیرا ورق‌های سرامیکی Jano از الیاف معدنی، درختان نخل، کاشی یا یکی ساخته شده‌اند. این نوع ورق‌ها، ورق‌های گالوانیزه‌ای رنگی هستند که در اجاق رنگ می‌شوند، بنابراین مقاومت بسیار بالایی دارند و در برابر زنگ زدگی، خوردگی و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

ورق‌های آرداواز دارای خواص مهمی است که مهم‌ترین آن‌ها قابلیت چسبندگی آنهاست که از ترکیبی از مواد مانند الیاف معدنی، سیمان، مواد شیمیایی مخلوط در آب، ورق‌های اردواز و الیاف مصنوعی تهیه می‌شود. ورق‌های اردواز از مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط آب و هوایی و هوا برخوردار است.

ورق‌های طرح شادولاین ورق‌های بدون رنگ با خاصیت استثنایی مانند وزن سبک، نصب سریع و آسان، محافظت در برابر زلزله و مقاومت در برابر رطوبت بالا است.

 

مراجع مقاله:

https://dir.indiamart.com/impcat/roofing-sheets.html

https://www.roofingmegastore.co.uk/roofing-categories/pitched-roofing/roofing-sheets/corrugated-roof-sheets.html

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چند مورد که باید درمورد داکت اسپیلیت ایران رادیاتور ۳۰۰۰۰ سایت تاسیسات دات کام بدانید

بیوگرافی چارلز جنکس؛ مورخ معماری پرآوازه ( بخش سوم)

بیوگرافی چارلز جنکس؛ مورخ معماری پرآوازه ( بخش اول)